Sunday, February 27, 2011

sakit di bahagian bawah perut..

well camner nak ckp eh..
skarang ni mmg kerap aku sakit kat bawah perut n rasa cam ngilu..
adakah tu tanda2 awal yang aku akan menghampiri waktu utk bersalin..
erm sangat neves giler...

td pg aku g la kedai sorang makcik ni, then makcik tu tanya aku brapa bulan
so aku cakap la dah nak cukup bulan, pastu makcik tu ckp
"owh perut hang ni xturun betoi lagik, mau 2 minggu lagik ni, tapi tu semua kerjaan Allah"
hahh aku dah rasa cam nak ketaq lutut,
2 minggu lagik means aku dah masuk 38 minggu..
bidankah makcik tu sampai pandai meramal n menengok
then makcik tu cakap meh sini bawak kat makcik air mineral n minyak makcik tolong buatkan air selusuh n minyak selusuh..
sah mmg makcik ni pandai bab2 mengurut n pregnant ni..

alu pon apa lagik, alhamdulillah lah kan sebab mmg aku ngah cari org yg leh wat kan minyak selusuh utk aku..
mmg Allah dah menolong aku la..
so esok aku akan g antaq 2 benda tu kat makcik tu...
makcik tu cakap kita usaha la yang lain serah pada Allah..

hmm aku harap semuanya berjalan lancar n selamat hendaknya..
tapi tiap kali aku rasa sakit mmg neves n aku dapat rasakan masanya dah makin hampir...
sebelum ni aku stady je tapi sehari dua ni aku dah mula rasa lain..
kaki aku yang xpenah bengkak pon dah bengkak sket..
ikut kata tok aku, mmg dalam sejarah famili kami kaki xbengkak time preggy ni..
tapi akan bengkak sket bila waktu bersalin makin hampir..
so tok aku cakap maybe waktu bersalin aku dah xlama lagik..

Ya Allah aku berserah je padamu..
semoga semuanya berjalan lancar dan selamat hendaknya..
amin..

No comments:

Post a Comment