Thursday, November 18, 2010

aku Yang semakin kebosanan...

aku yang semakin bosan n kebosanan....
makin lama makin bosan, makin celaru...
makin keliru.....
aku bosan tahap kebosanan yang melampau...
aku rasa dah hilang diriku yang dulu...
kadang-kadang aku rasa aku xsepatutnya hidup dalam keadaan bosan macam ni...
aku perlukan privasi tambahan pula time aku memerlukan banyak rehat...
waktu cuti aku nak bermalas-malas pn payah...

kadang2 rasa malas nak masak pon kena masak gak....
kaki sakit pon kena gak...
huhuhu tension sangat la rasanye......
indah sungguh hidup aku di masa dahulu....

mmg betol kata mak aku...
hidup dengan orang xkan sama hidup dengan mak abah sendiri
ataupun hidup di rumah sendiri...
tambah lagik duduk dengan mak men...
xkan nak merehat2..
dah nama pon duduk ngan mak orang kan...
xkan nak layan cam mak sendiri layan...
ye tak...

baru sekarang aku rasa betapa peritnya hidup dengan orang...
walaupon mak men aku ok tapi xkan kita nak wat rumah tu macam rumah kita kan...
time cuti xkan nak ngada2 bangun lambat kan...
time rasa xsihat, sakit xkan nak duduk saja kan...
kalau sakit hati xkan nak wat muka kan...
nak wat apa pon kena pk orang lain...
cam xder keputusan sendiri...
takut je kot2 terguris hati orang lain....

bak kata mak aku..
sabar banyak-banyak...

apa-apa pon aku yang nak n pilih...
xder sapa pon yang paksa....
terima je la...

setiap hari aku cuba untuk membiasakan diri dengan suasana baru tu...
sukar tapi aku tetap mencuba...
sukar nak terima cara idup, stail org lain...
betapa mudahnya hidup aku dulu...

baru aku sedar yang mak abah aku dah beri yang paling terbaik untuk aku n adik2....
idup kami senang walaupon xmewah....
keluarga yang happy n ceria...

aku sangat merindui saat2 tu....

No comments:

Post a Comment